János evangéliuma 1.
Rendszeresen éri az a vád a bibliát, hogy hiányos, szerkesztői fontos részeket hagytak ki belőle, és valamilyen titkos okból a teljes igazságnak csak egy részét tették közzé. Legutóbb például olyan beszélgetésbe futottam bele, amelyben elhangzott, Jézus valójában egy jógi volt, aki beavatást kapott az elveszett, korai éveiben, és Magdalai Máriával való kapcsolata is sokkal több volt, mint a tanítói-tanitványi viszony. Időről időre felbukkannak hasonló, nehezen, vagy egyáltalán nem igazolható összeesküvés-elméletek, táptalajt adva a soha véget nem érő vitának, és a dacos elutasításnak.
Nem venném a bátorságot, hogy megfelelő mélységű kutatói munka híján tudományos alapon közelítsek a témához, ezúttal is csupán az Istennel való eggyé válás áll a fókuszban. Innen nézve viszont minden vita okafogyottá válik, mert kijelenthető, az Új Szövetség mindent tartalmaz, ami támogatja a Mindenhatóhoz való közeledést. A négy evangélium közül is ki kell emelni egyet, amely misztikus szempontból zseniálisan összeállított, és minden értelemben a végtelen tudás hordozója. Jánoséról van szó, amely még akkor is elégséges lenne az úthoz, ha minden más elveszett volna. Szerzőjéről, mint Jézus szeretett tanítványáról elmondható, hogy az egyetlen apostol, aki nem halt vértanúhalált, és nagyon hosszú életet élt le a földön. A kétségtelenül sugallatok segítségével megfogalmazott írás a feltételezett toldozgatások ellenére egy isteni fényben ragyogó iránytű, egységes egész, amelynek történetei pontról pontra megfeleltethetők az átistenülés személyes megtapasztalásaival. A könyv kristálytiszta igazolása annak, hogy Jézus életútja nem alakulhatott másként. Ennek bizonyítására következzen az evangélium története dióhéjban több poszton át.
📌 A Logosz-himnusz a teremtés legtitkosabb tudásának ismeretéről tanúskodik, olyan felütés, amelynek megértéséhez talán egy egész élet kevés. A kezdetben volt az Ige a spirituális tudás alapja, a szellem végtelen hatalmának pontos megfogalmazása, a nulla kilométerkő. Mert minden lényegi ismeret innen fakad, így a személyes megtapasztalásé is. Különösen amikor rájövünk, hogy korlátolt elménkben benne van a végtelen befogadásának lehetősége.
👉 Az Ige volt az igazi világosság, amely megvilágosít minden embert: ő jött el a világba.
📌 Jézus feltűnése Keresztelő Jánosnál a belső megtérés pillanatára utal. Amikor a gondolatainkban megjelenik a Tanító Jézus, és már az apró, kezdeti jelek is olyan meggyőzőek, hogy hinni kezdünk benne. Erről tanúskodnak a lassacskán köré gyűlők is, hiszen régen ők ugyanezt tették.
👉 Láttam, hogy a Lélek leszállt az égből, mint egy galamb, és megnyugodott rajta.
📌 A kánai menyegző, a legfinomabb bor csodája a belső örömről szól. A lélek mámoros érzése már a friss hívő szívében képes megjelenni, majd megmarad egész életére. Bár szeretné, mégsem áll irányítása alatt, mert ajándékként kapja Istentől. A felülről érkező hatás megélése azonban minden korábbi feszült pillanatért kárpótol.
👉 ...mostanáig tartogattad a jó bort.
📌 A templom megtisztítása nem csak az épített szakrális térre vonatkozik, hanem egyben a test és lélek megtisztulásának is egyfajta analógiája. Az épület, különösen a templom ránk is utal, mert Jézus szellemi és fizikai síkon is kiűz belőlünk minden szemetet és feleslegesen felgyülemlett, kéretlen dolgot. Innentől kezdve ragyogóbbá válik az arc, tisztábbá a tekintet, és a korábbinál egészségesebbé a szervezet. Változik az értékrend is, és visszaszorul az érdekelvű piacszemlélet.
👉 Vigyétek ezeket innen, ne csináljatok piacteret az én Atyám házából!
📌 Jézus és Nikodémosz beszélgetése a tanult és a megélt valóság összevetése. Lassan valódi értelmet kapnak a sorok, és élővé válik a tudás. A látható felől egyre inkább a láthatatlan felé fordulunk, és a "tudom" helyett beköszönt a "megélem" korszaka.
👉 Ami testtől született, test az, és ami Lélektől született, lélek az.
📌 Jézus és a szamáriai asszony találkozásának egyik jelentése, hogy bár még nem mindig ismerjük fel, de már velünk van a gyógyír sokszor számkivetettnek tekintett és hibát hibára halmozó önvalónk számára. Az élő víz forrását Jézus Krisztus által magunkban találjuk meg, azt nem kívül kell keresnünk: legyünk bárkik, hibázzunk bármekkorát, van kiút. Az asszony által érzett megkönnyebbülés, hála és öröm a mienk is.
👉 Isten Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk.
📌 A pogány tisztviselő fiának megmentésével elkezdődik a nyilvános csodák sorozata, ahogy mi is gyógyulni kezdünk sokszor sokféleképpen. Mert Jézus Krisztus nevével az elménkben Isten elé járulunk, és kimondatlanul is segítséget kérünk Tőle, ezzel pedig esélyt kapunk arra, hogy megőrizze számunkra a legfontosabbakat.
👉 A te fiad él!
📌 Gyógyulásunk ugyanakkor már sejtetni kezdi a teljes átalakulás elkerülhetetlen folyamatát, amely a régi ember, az ösztönös egónk ellenkezésével találkozik. A status quo, a megkövesedett, lényegét vesztett rendszer tisztelete, a kiüresedő szabályok betartása, mégha érezhetően kényelmetlen is, minden pillanatban eligazodási pontot nyújt a körülöttünk lévő látható és kézzel fogható világban. A hétköznapi ember számára ez nélkülözhetetlen, de mi most már arra készülünk, hogy kilépünk ebből a dobozból, azon vagyunk, hogy magunk mögött hagyjuk mindazt, ami gúzsba köt és gátjává vált lelkünk nemesedésének, amelynek csúcspontja maga az átistenülés. A szombati gyógyítás a Bethesdánál egy jelkép is, amellyel elkezdődik a régi és az új harca.
👉 Ti azért kutatjátok az Írásokat, mert azt gondoljátok, hogy azokban van az örök életetek: pedig azok rólam tesznek bizonyságot.
📌 A bibliai kenyér- és halszaporítás egy különleges tapasztalás a hívő életében. Jézus a tömeggé nőtt követőinek nyújtott eledelt: az öt darab árpakenyér és két hal szinte semmire sem lett volna elég, Ő mégis jóllakatott ötezer embert úgy, hogy maradt is belőle. Ennek hasonlatosságára a szükségben joggal várhatunk olyan jeleket, amelyek alapján megoldódhatnak a nehéz helyzetek. Segítséget kaphatunk, egy utolsó szalmaszálat nyújthanak nekünk, de az is lehet, hogy csupán ennek lehetősége merül fel, ám abban a pillanatban már ennyi is elég lehet a túléléshez. Ha a nehéz időkben figyeljük és keressük a nekünk szánt jeleket, megélhetővé válik az isteni gondoskodás ereje. A szívben gyökeret vert hit pedig eközben folyamatosan erősödik.
👉 Jézus pedig vette a kenyereket, hálát adott, és kiosztotta az ott ülőknek; ugyanúgy osztott a halakból is, amennyit kívántak.
📌 Jézus ezt követően a háborgó tengeren jár, amelynek jelentése szorosan összefügg az előzővel. Hiába tombol a természet, hiába fenyeget és szorongat a világ, amelyre amúgy semmilyen ráhatásunk nincs,
képesek vagyunk mégis a felszínen maradni. Ez már az egyre szorosabbá váló istenkapcsolat jele.
👉 Én vagyok, ne féljetek!
📌 A következő, mennyei kenyérről szóló, nagy jelentőségű eucharisztikus beszéd már az átistenülésről is szól.
👉 Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az énbennem marad, és én őbenne.
📌 A blog által képviselt nézőpontból, amelynek központi eleme az ember belső átalakulása, további fontos mondatokat találunk még. Közülük is kiemelkedik Jézus Krisztus utolsó napra vonatkozó megjegyzése, amelyet így már nehéz másként értelmezni, mint személyes életünk végét, a mindannyiunkat utolérő földi halál pillanatát. De amit ígér, az nem más, mint az istenivé vált emberi szellem és lélek örökkévalósága és tovább élése, amely a porból gyúrt test nélkül isteni fényben ragyog tovább az örökkévalóságban.
👉 Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon.
Folytatás hamarosan.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése